Vorbim in acest articol in principal despre de ce uneltele de cercetare cuvinte cheie afiseaza foarte putine cautari pentru expresii care stim ca au sigur un volum foarte mare de cautari, si solutiile pe care le avem la indemana pentru a descoperi cuvinte cu multe cautari, legate de un anumit subiect, sau relevante site-ului nostru.

In mod normal, pentru a gasi volumul de cautari pentru anumite expresii cheie, dar si pentru a gasi idei de alte cuvinte pe care sa le luam in considerare, suntem obisnuiti sa apelam la uneltele clasice.

Dar suntem deja in 5 aprilie 2020, multi suntem chiar de cateva saptamani in auto izolare din cauza pandemiei de Coronavirus, stim de virus de mai bine de doua luni, dar uneltele ca Google Keyword Planner, Ubersuggest, Keywordtool.io samd, nu ne arata inca rezultate privind numarul de cautari, pentru expresii care stim sigur ca ar trebui sa fie foarte cautate:




De ce afiseaza foarte putine cautari uneltele de cercetare cuvinte cheie?


Pe scurt, deoarece nu sunt actualizate cu date recente sau au probleme in a prelua date din sursele obisnuite din diverse motive.

Ahrefs de exemplu ne arata si el azi 5 aprilie 2020 un volum de cautare foarte mic pentru "coronavirus": 300 de cautari pe luna in Romania - 10 cautari pe zi.


Site-urile mari de stiri au inceput sa scrie despre subiectul Coronavirus incepand cu 21 ianuarie 2020, astfel ca datele afisate de Ahrefs se pot referi doar la o perioada chiar de la inceputul cresterii cautarilor pe acest subiect, putin dupa mijlocul lunii ianuarie 2020, acum 10 saptamani.

Cel mai probabil insa, Ahrefs face aproximarile pe baza altor informatii, sau are probleme cu sursele din care preia datele, deoarece 10 cautari pe zi sunt prea putine chiar si pentru perioada de la inceputul unui subiect trending.

De aceea ne uitam in continuare la uneltele de care ne putem ajuta pentru a identifica cuvintele cu volum mare de cautari dar si idei de cuvinte, atunci cand uneltele clasice nu sunt inca actualizate.


Cum gasim cuvintele cu volum mare de cautari pentru subiecte in trend


1. Google Search Console - Impresii

Impresiile din Google Search Console (GSC) ne arata un minim realist si sigur al volumului cautarilor pentru cuvintele noastre cheie, impresiile reprezentand afisarile pe care paginile site-ului nostru le-a primit in perioada analizata.

Daca pagina noastra este pozitionata in primele rezultate pe Google la o anumita cautare, si nu are perioade de intreruperi in afisare, atunci aceasta metoda este una din cele mai sigure pentru a gasi cuvintele cu volum mare de cautari pentru subiecte in trend.

Acceseaza platforma Google Search Console si folosindul filtrul de comparatie analizeaza pentru ce expresii ai inceput sa primesti un numar tot mai mare de impresii, pentru a vedea care sunt subiectele in trend pentru perioada de interes.

De exemplu, unul din cele mai mari site-uri de stiri din Romania a avut un volum de aproximativ 100.000 de impresii in GSC in perioada 19-25 ianuarie 2020 pentru "coronavirus", si aproape 4.000.000 de impresii in perioada 8-21 martie 2020.




Numerele arata un volum mult mai realist al cautarilor si de asemenea o corelare corecta intre impresiile GSC si datele Google Trends, urmatoarea unealta despre care vom discuta.

Conform imaginii de mai jos, in saptamana de varf 8-21 martie 2020 Google Trends estima un volum de cautari de aproape 50 de ori mai mare decat in perioada 19-25 ianuarie 2020. Este o diferenta care se coreleaza corect datele din graficul Google Trends de mai jos, cu informatiile din GSC.



Acest lucru ne confirma ca Google Trends este o unealta foarte importanta nu numai atunci cand vorbim despre descoperirea subiectelor in trend, dar si de informatii legate de volumul lor de cautari. De aceea analizam in continuare modul in care ne poate ajuta ea.


2. Google Trends

Cunoscand volumul obisnuit al unor expresii cheie de-a lungul timpului, ne putem ajuta de Google Trends pentru a vedea evolutia volumului cautarilor, dar si alte idei de cuvinte.

Vedem de exemplu in topul cautarilor Google Trends in Romania, pe zile, ca pe 9 martie "Coronavirus" a avut peste 100.000 de cautari intr-o singura zi. 



Tot in Google Trends gasim si cat inseamna procentual acest volum de cautari comparat cu cel din alte zile, si putem calcula astfel cautarile si din alte zile. Vedem din graficul urmator ca pe 14 martie, cautarile pentru Coronavirus au fost duble fata de cautarile din 9 martie. Putem aproxima deci un volum de aproximativ 200.000 de cautari.   


De asemenea, Google Trends ne ofera si alte idei de cuvinte legate de o anumita expresie. Trebuie doar sa dam click pe sageata din dreptul expresiei in trend, ca in exemplul de mai jos pentru a le vedea:


3. Google Images 


Pentru a gasi mai multe expresii legate de un anumit subicet, o solutie foarte usoara o reprezinta folosirea cautarii de imagini pe Google, unde, deasupra imaginilor, vedem rapid si alte cuvinte din aria termenului cautat de noi:




4. Cautarile interne


O alta metoda de a gasi cuvinte cu multe cautari foarte relevante unui site o reprezinta analiza cautarilor interne cu trend crescator.  Daca a fost setata corect urmarirea cautarilor pe care le fac vizitatorii pe site-ul nostru, atunci cuvintele folosite la cautari pot fi vazute in sectiunea Behaviour (Comportament) -> Site Search -> Search Terms.


Mai departe putem seta sa vedem informatii despre cautarile din perioada recenta vs perioada anterioara, si in acest fel sa hasim termenii tot mai cautati pe site-ul nostru, ca de exemplu, anumite produse pe care oamenii le cauta in magazinul nostru online tot mai des pentru a le cumpara.

Vezi urmand linkul un articol doar despre cautarile interne.


5. Exploding Topics


Daca vrei sa creezi continut legat de subiecte cu volum in crestere, atunci iti poate fi util si site-ul Exploding Topics, in special sectiunea de subiecte in trend luna trecuta. Poti sa vezi acolo sute de cuvinte al caror trend e crescator acum care te pot inspira legat de ceea ce se cauta si ce poti oferi.




Vrei sa inveti mai mult? Sa obtii raspunsuri la intrebarile pe care le ai, si sa primesti recomandari de cum sa iti optimizezi propriul site? Te invitam la urmatoarele cursuri de SEO si marketing online. Formularul de inscriere cu data urmatoarelor cursuri se gaseste pe coloana din dreapta sus a acestui site. Ocupa din timp locul dorit, la curs si pe Google!