Google aduce modificari tot mai semnificative algoritmului dupa care functioneaza, odata ce tehnologia permite lucruri tot mai avansate, iar pentru a castiga sau a ne pastra prima pozitie pe Google, este important sa fim la curent cu noutatile din domeniu. Afla din noul nostru articol care sunt tehnicile pe care sa le ai in vedere pentru o buna optimizare si strategie SEO in 2020.

Majoritatea lucrurilor pe care le vom mentiona sunt legate de schimbarile de algoritm Google numite pe scurt BERT (acronim dupa Bidirectional Encoder Representations from Transformers), lansate in 2019. Despre ce schimbari si trenduri este vorba si ce inseamna ele mai exact pentru procesul SEO in 2020? Descopera in continuare:

1. Optimizeaza pentru tipul de cautare


Desi nu un trend, este foarte important ca strategia de optimizare in 2020 sa porneasca de la asta. Totul porneste de la cautari iar scopul optimizarii este o potrivire cat mai buna intre cautare si rezultatul returnat de motorul de cautare. De aceea inainte de (re)optimizarea continutului de pe site-ul tau in 2020, asigura-te ca ai analizat foarte bine tipul de rezultat de care o cautare are nevoie.

Este o cautare informationala ori conversationala (se cauta o informatie, raspunsuri la o intrebare), navigationala (se cauta un anumit site sau un anumit produs), sau tranzactionala (se doreste o achizitie)? Si mai ales, cum arata in 2020 rezultatele Google pentru principalele cautari pe care le face audienta ta?



2. Optimizeaza pentru featured snippets


Cel mai probabil in urma exercitiului recomandat la punctul 1, ai dat peste featured snippets in rezultatele Google la cautarile importante pentru tine, mai exact raspunsuri partiale aratate de Google in partea de sus a rezultatelor, fie ele sub forma de paragraf, liste sau tabel. Featured snippets in sine nu reprezinta ceva nou, dar dupa ce schimbarile BERT au avut un impact major asupra lor, au devenit si mai importante, mai ales pentru cautarile conversationale si informationale.

Pentru mai mult de 10% din cautari Google afiseaza acum featured snippets, si 8.6% din clickuri sunt captate de acest tip de rezultat (conform studiu ahrefs), astfel ca in 2020 este timpul sa prioritizezi crearea si optimizarea continutului astfel incat sa captezi o pozitie buna si traficul pe care featured snippets ti-l pot trimite.

3.  Optimizeaza bazat pe entitati


Pentru a il ajuta pe Google sa inteleaga mai bine continutul site-ului tau in 2020, optimizeaza paginile avand in vedere entitatile si legaturile dintre ele. Ce inseamna asta mai exact? Folosirea de date structurate specifice nu doar propriei pagini, ci in legatura cu intregul site precum si cu alte site-uri:






Vrei sa inveti mai mult? Sa obtii raspunsuri la intrebarile pe care le ai, si sa primesti recomandari de cum sa iti optimizezi propriul site? Te invitam la urmatoarele cursuri de SEO si marketing digital. Formularul de inscriere cu data urmatoarelor cursuri se gaseste in josul acestui site. Ocupa din timp locul dorit, la curs si pe Google!