CTR, sau click through rate, este un termen extrem de comun pentru specialistii in reclame platite ca Google AdWords, dar foarte putin discutat de catre cei care fac SEO.

El este cunoscut ca numarul de clickuri pe care il primeste un anunt, impartit la numarul de afisari avute. Cu alte cuvinte, cati din cei care au vazut un anunt, au dat click pe el.

CTR este insa foarte important si pentru SEO, frecventa cu care utilizatorii aleg sa dea click pe rezultatul ce reprezinta site-ul tau, atunci cand il gasesc in rezultatele gratuite afisate de Google, fiind pentru motoarele de cautare unul din cei mai importanti factori in determinarea pozitionarii unui site.

Un CTR mare ii va indica lui Google, ca utilizatorii considera site-ul tau util si relevant pentru o anumita expresie, si prin urmare ca ar trebui pozitionat mai bine decat celelalte site-uri cu o rata de click mai mica.

Cum crestem CTR-ul? Pe scurt, imbunatatind meta tagurile site-ului pentru a contine atat cuvinte cheie cat si cuvinte care starnesc emotii sau interes, folosind URL-uri descriptive, folosind date strcuturate, testand...

Vrei sa inveti mai mult? Sa obtii raspunsuri la intrebarile pe care le ai, si sa primesti recomandari de cum sa iti optimizezi propriul site? Te invitam la urmatoarele cursuri de SEO si marketing digital. Formularul de inscriere se gaseste pe coloana din dreapta a site-ului. Ocupa din timp locul dorit!