Schimbarile de algoritm Google din martie si iunie 2019 au fost unele din cele mai resimtite din ultimii ani. O multime de site-uri au fost afectate negativ si, ce e mai rau, desi reprezentantii Google au confirmat update-urile, nu au oferit si o solutie pentru recastigarea pozitiilor:


Pozitiile nu se mai miscasera semnificativ de la update-ul numit "Medic" din august 2018, iar unii administratorii de site-uri au observat ca incepand cu martie 2019 au recastigat pozitiile si nivelul de trafic pierdut in august 2018, motiv pentru care se discuta despre o anulare a schimbarilor de atunci. Deci unii, mai norocosi, si-au recuperat traficul pierdut atunci. Dar ce facem cu toti cei care au fost afectati si al caror trafic nu isi revine?

Cum sa recuperezi pozitia pe Google dupa update-urile din martie si iunie 2019


1. Folosirea datePublished si dateModified

Un indiciu ni l-au dat chiar cei de la Google cu cea mai recenta postare a lor pe blogul Google Webmaster Central dinainte de update:


Articolul vorbea despre utilizarea datelor structurate pentru a face usor vizibila pentru Google data publicarii si modificarii de articole.

Verificand site-urile care au castigat pozitii dupa update, se observa ca intr-adevar respectau mai bine schema, decat site-urile care au pierdut pozitii.

Incorporeaza deci daca nu ai facut-o deja aceste doua entitati, datePublished si dateModified, in sursa paginilor tale. Si in cele non AMP si in cele AMP.


2. Publicarea de fresh content 

Dar de ce ar fi atat de importante pentru Google cele doua elemente despre care am vorbit la primul punct? Deoarece il ajuta sa stie ce continut a fost publicat recent sau macar actualizat recent.

Paginile care au pierdut pozitii dupa acest update au fost mai ales cele ale site-urilor vechi, neactualizate. Care dominau de mult timp primele pozitii ale rezultatelor Google pentru anumite expresii.

Ce inseamna asta este ca a venit timpul sa creezi continut nou si sa faci un update paginilor importante ale site-ului tau.

Exact cum recomanda discret de fapt si textul din prima imagine a acestui articol:


3. Obtine recomandari de la mai multe site-uri

O alta diferenta intre paginile care au castigat in urma update-lui Google din martie 2019, si cele al caror trafic a fost afectat negativ, este legata de backlinks.

Mai exact, de numarul de domenii care trimit backlinks spre o anumita pagina. Cu cat pagina ta va castiga linkuri de la mai multe site-uri, cu atat pozitia ei se va imbunatati, si traficul isi va reveni. 

A venit deci timpul pentru a strange recomandari spre paginile importante ale site-ului tau de la mai multe domenii decat cele de pana acum. PS: Cata atentie ai acordat site-urilor Youtube si Pinterest pana acum? Ambele au domenii puternice care iti pot trimite linkuri foarte de ajutor.


4. Optimizeaza viteza de incarcare a paginilor

Dupa update-urile din martie si iunie 2019 am observat ca pentru acele expresii cheie pentru care s-a pierdut mult trafic, pozitia in rezultatele Google era corelata evident cu timpii de incarcare. 

Foloseste o unealta cu GTmetrix pentru a verifica ce poti imbunatati pentru a optimiza viteza de incarcare a paginilor, un time to first byte mai bun, mai putine requesturi, si asa mai departe.

Ai urmat toate recomandarile de mai sus? E timpul sa te relaxezi si sa vezi cum site-ul tau incepe sa recastige din traficul pierdut de la o saptamana la alta. 


Vrei sa inveti mai mult? Sa obtii raspunsuri la intrebarile pe care le ai, si sa primesti recomandari pentru cum sa iti optimizezi propriul site? Te invitam la urmatoarele cursuri de SEO si marketing online. Formularul de inscriere se gaseste in josul acestui articol. Ocupa din timp locul dorit si indeplineste-ti obiectivul!