Fiindca de foarte multe ori atunci cand este intrebat de SEO raspunsul lui e legat de continut bun, au inceput sa apara si glume legate de acest aspect.
"Continut bun" este un raspuns simplu si la indemana, care nu te ajuta foarte mult insa atunci cand site-ul tau are continut bun, original, si totusi pozitia lui in rezultatele Google nu se imbunatateste, si numarul vizitatorilor tai refuza sa creasca.
De aceea e important de stiut ca, pentru SEO, continutul bun este doar o parte din strategie, si vor mai trece cu siguranta cel putin cativa ani pana cand va disparea importanta unor factori ca linkurile. Asa cum o spune chiar Matt Cutts, aici:
Iar cand site-urile, in special cele din domenii unde concurenta e mare, reusesc sa se ridice in prima pozitie a rezultatelor Google doar dupa castigarea de linkuri, se intelege de ce acestea sunt considerate de unii cel mai important factor in SEO.
Pentru a intelege mai bine rolul linkurilor, este util sa cunoastem cum au aparut ele in algoritm. Initial Larry Page si Sergey Brin au inceput sortarea rezultatelor motorului lor de cautare, acum cunoscut ca Google, folosind baze de date cu lucrari academice.
Ce au observat a fost ca acele lucrari care erau cele mai bune pe un anumit subiect erau cele care primeau cele mai multe citari de la alte lucrari din domeniu. Linkurile intre site-uri reprezinta de fapt citarile intre lucrari academice, transpuse in online.
Odata ce ai gasit o lucrare dintr-un domeniu, este foarte importanta calitatea ei. Dar pentru a o gasi - functia principala a motoarelor fiind sa ajute oamenii in cautari - este necesar ca acea lucrare sa fie cunoscuta si recomandata de alte lucrari din domeniu.
De aceea linkurile, reprezentand de fapt recomandari in ochii motoarelor de cautare, si alte tehnici de SEO Off-page, sunt in continuare un factor major in ordonarea rezultatelor, pana cand se va gasi o alta modalitate pentru a face aceasta ordonare.
La ce trebuie acordata o atentie deosebita este modul in care castigam linkurile spre un site.
Schimbarile de algoritm cu cel mai puternic impact asupra linkurilor in SEO, de pana acum, au fost Penguin. Odata cu introducerea schimbarilor, in 2012, au fost afectate milioane de site-uri care aveau spre ele linkuri ne-naturale - cele mai multe fiind de la directoare si alte retele de linkuri.
Prin afectare ne referim inclusiv la afaceri ce au dat faliment dupa ce au disparut din primele rezultate si pagini ale lui Google.
Matt Cutts este din vara lui 2014 intr-un concediu care inca nu s-a sfarsit. Sa fii seful echipei de Spam si purtatorul de cuvant in ce priveste SEO pentru Google nu este o meserie usoara si probabil a simtit nevoia unei pauze, desi exista si alte teorii legate de absenta lui.
Noi suntem insa in continuare aici si iti stam la dispozitie pentru a afla tot ce trebuie cunoscut pentru o buna optimizare si promovare a site-urilor.
Vezi aici programul urmatoarelor cursuri SEO si rezerva-ti din timp un loc folosind formularul de inscriere de pe coloana dreapta a acestui site.