Un articol de Marius Bujor – Specialist SEO & SEO Copywriter

Matt Cutts, șeful departamentului antispam din cadrul Google, a confirmat marți, 20 mai 2014, lansarea Panda 4.0. Acest update încearcă, la fel ca versiunile precedente, să favorizeze site-urile care oferă conținut de calitate, astfel încât cititorii să aibă acces la informații cât mai relevante. Țintite au fost site-urile care au conținut puțin sau preluat de pe alte pagini.


Cei de la Google susțin că Panda 4.0 afectează mai multe limbi în proporții diferite; să înțelegem că și limba română ar putea fi printre ele? De ce nu?

De ce nu trebuie să ne temem de pinguini și de ursuleții Panda?


Pentru cine nu știe, acestea sunt numele unor actualizări operate de Google în efortul de a penaliza site-urile spam și de a le promova pe cele care oferă conținut de calitate. La momenul când au apărut, impactul fiecărei actualizări a fost foarte puternic.

Actualizarea Google Penguin a vizat strategiile de link-building (atragerea de link-uri de pe alte site-uri către cel propriu). La modul general, au fost penalizate site-urile care nu obținuseră link-urile în mod natural, ci prin diverse tehnici cum ar fi înscrierea în directoare, link-uri de pe site-uri create doar ca să ofere link-uri, de pe site-uri irelevante și de slabă calitate etc.

Actualizarea Google Panda a avut în vizor partea de conținut. Au fost sancționate site-urile care aveau conținut puțin, de slabă calitate sau furat de pe alte site-uri. De asemenea, au fost penalizate și acele site-uri care foloseau tehnici precum keyword stuffing, respectiv repetarea deranjantă a unor cuvinte cheie într-un text pentru a-l face mai relevant pentru cuvintele cheie respective.

Aceste actualizări au făcut un lucru bun; trebuia făcut ceva pentru a descuraja tehnicile prin care site-uri cu conținut de slabă calitate ajungeau în fața celor care ofereau informații cu adevărat utile, doar fiindcă foloseau anumite trucuri care manipulau artificial motoarele de căutare. Practic, acum, mai mult ca niciodată, ai șanse tot mai mari ca efortul, munca depusă în generarea de conținut de calitate să fie răsplătită așa cum se cuvine.

Cum poți profita de actualizările Google?

Răspunsul este simplu: trebuie să înveți SEO, adică optimizarea pentru motoarele de căutare. Din acest punct, ai două alternative:

1. Te apuci de învățat SEO de unul singur. Este foarte multă informație, ceea ce este un lucru și bun și rău în acelașit timp. Această informație trebuie sortată, ceea ce presupune un efort imens. Pe de altă parte, nu toată informația este de calitate, așa că există riscul să fii indus în eroare.

2. Te duci la un curs SEO. Aceasta este soluția pe care aș recomanda-o oricui vrea să învețe SEO. Ai acces la informație bine sistematizată, de încredere și - foarte important – ai un specialist care te va ghida, îți va spune ce este bine și ce să eviți. Un curs SEO este cea mai bună și eficientă introducere în lumea SEO, iar o companie care oferă cursuri de SEO foarte bune găsești la cursuri-seo.ro. La momentul când am scris acest articol, erau pe prima pagină în căutările Google pentru „cursuri seo” și crede-mă, nu au ajuns întâmplător acolo.