Daca SEO este important pentru site-ul pe care il administrati atunci probabil stiti deja de cele doua seturi de schimbari care au inceput sa influenteze un procent mare din rezultatele Google incepand inca de acum doi ani: Penguin si Panda.

In timp ce Penguin penaliza site-urile care castigasera linkuri intr-un mod nenatural, Panda a afectat in special pozitia acelor site-uri care nu aveau continut de calitate (Bounce Rate mare - putin timp petrecut pe pagini de catre vizitatori, influenta sociala mica, numar mic de caractere pe pagina).

Scaderea traficului in urma "lovirii" unui site de catre schimbarile de algoritm

Prin urmare scaderea Bounce Rate-ului a devenit ceva ce trebuie tratat mai serios daca doriti ca site-ul sa isi pastreze o pozitie buna sau sa urce in rezultate. In acest articol va prezentam cateva idei care pot sa va ajute sa imbunatatiti situatia paginilor cu probleme de timp petrecut pe pagini din site.

Si asta pentru ca Bounce Rate, sau Rata de respingere cum este denumit in romana, asta inseamna de fapt: parasirea rapida a site-ului de catre vizitatori. Cum ii convingem pe acestia sa ramana mai mult timp pe pagini?

Solutii pentru un Bounce Rate mai mic


1. Adaugati un videoclip

2014 se anunta anul video marketingului. Si asta pentru ca oamenii prefera sa urmareasca un clip care le povesteste ce servicii oferiti, decat sa citeasca un text foarte lung. Un clip integrat in site ce poate fi urmarit prin simpla apasarea a unui click creste cu pana la 2 minute timpul petrecut de vizitatori pe site. Binenteles asta depinde si de lungimea videoclipului.

 2. Faceti articolul usor si placut de citit

Daca nu puteti adauga clipuri, o alta solutie o reprezinta imbogatirea articolului cu imagini, subtitluri, citate, adaugarea de liste sau o aranjare mai aerisita a textului, astfel incat vizitatorul sa parcurga mai usor informatia. Veti evita in acest fel efectul "TL;DR - Too long; didn't read", care se refera la faptul ca unele pagini, precum cele Wikipedia, desi pline de informatii utile sperie vizitatorii prin faptul ca prezinta blocuri mari de text.


3. Introduceti optiunea de a adauga comentarii

Aceasta functie este benefica din mai multe puncte de vedere pentru SEO: vizitatorul petrece mai mult timp pe pagina citind comentariile si gandindu-se la randul lui ce sa scrie, beneficiati de actualizarea paginilor prin continut nou adus de comentatori, primiti mai multe vizite de la cei care revin pentru a vedea ce s-a mai comentat, cresteti cantitatea de continut de pe pagini etc.

4. Oferiti continutul cautat

Bounce Rate-ul unei pagini poate fi mare si din cauza vizitatorilor adusi de Google, dar care cauta alt tip de continut decat cel pe care il oferiti.

De exemplu, o agentie de turism are o oferta de vara la Disneyland Paris. Bounce Rate-ul paginii pe care e prezentata oferta devine unul mare pe masura ce Google trimite pe vizitatori interesati de fapt de programul de vizitare al Disneyland. Problema poate fi rezolvata adaugand in pagina si acest program.

Verificati in Google Webmaster Tools ce cuvinte aduc vizitatorii pe paginile voastre si in masura in care se poate, adaugati continutul cautat sau creati pagini noi despre subiectele care atrag vizitatori iar apoi adaugati linkuri de la paginile cu bounce rate mare spre acele pagini care contin raspunsurile.

5. Organizati un "Treasure Hunt"

Anuntati vizitatorii ca undeva pe paginile site-ului se afla un cod de reducere de 10%, cod pe care sa nu il amplasati chiar la vedere. Vizitatorii vor petrece timp pe pagini cautand acest cod, imbuntatindu-va in acest mod timpul mediu petrecut pe pagini si numarul de vizite ale paginilor.

Acestea sunt doar cateva exemple, in functie de domeniul fiecarui site se pot gasi diverse alte solutii. Va invitam la cursurile de SEO sau Google Analytics pentru a descoperi care sunt paginile cu Bounce Rate mare de pe site-ul dumneavoastra care pun in pericol pozitia si traficul site-ului.

Pentru mai multe informatii ne puteti contacta la 0761 146 285 sau office@cursuri-seo.ro