Si in cazul content marketingului exista un tip de mix de marketing, mai putin cunoscut si discutat insa pe piata din Romania, dar foarte bun de invatat si de pus in aplicare. Mixul ideal presupune crearea de 3 tipuri de continut: Hero, Hub si Hygene, fiecare tip putand fi adaptat pentru oricare stadiu in care este cumparatorul (Atentie, Interes, Dorinta, Actiune sau Post actiune).

1. Continut Hero


Este acel continut care este creat de 2 sau 3 ori pe an, centrat pe evenimente sau lansari de produs ale organizatiei, cu scopul principal de a creste brand awareness-ul. Pentru ca este destinat publicului larg si va forma parerea asupra brandului, de obicei necesita si destul de multe resurse.

Continutul Hero e indicat sa starneasca reactii, sa fie "distribuibil", si sa fie inspirational, de impact, pentru a ii creste sansele de viralitate si pentru a atrage astfel foarte multi vizitatori, lucru ce va ajuta la scaderea costurilor.

2. Continut Hub


Este un tip de continut generat regulat, precum postarile pe blogul companiei, care se concentreaza in special pe interesele segmentului tinta, de exemplu pe baza unor interese exprimate de abonati (de exemplu in comentarii).

Scopul lui este sa aduca plus valoare, sa castige incredere si sa genereze interactiuni, conversatii cu potentialii clienti. Continutul poae fi si de tip video sau landing page, fiind promovat in mod special prin retelele sociale.

3. Continut Hygiene


Este acel continut educativ pe care il cauta clientii de tipul tutorialelor, articolelor "cum sa", trainingurilor chiar, generat pe baza cautarilor si intrebarilor frecvente. Din aceasta cauza mai este numit si Helping content.

Are ca scop atragerea de noi vizitatori, in special din zona motoarelor de cautare, sa fie gasita de clienti noi, de aceea poate fi catalogat ca si continutul cel mai important din punct de vedere SEO, si ar trebui postat cel mai des, zilnic daca este posibil.



Mixul de marketing presupune in acest caz planificarea continutului astfel incat toate aceste 3 categorii de content sa fie luate in calcul si acoperite foarte bine anual, in functie de momentele ce mai propice, de trendurile sau zilele relevante pentru promovare.

Vrei sa inveti mai mult? Sa obtii raspunsuri la intrebarile pe care le ai, si sa primesti recomandari de cum sa iti optimizezi continutul propriului site? Te invitam la urmatoarele cursuri de SEO si Content Writing. Foloseste formularul de inscriere pentru a te inscrie si ocupa din timp locul dorit, la curs si pe Google!