Un articol semnat de prietenii noștri de la Seolitte 

Motoarele de căutare încearcă în mod constant să îmbunătățească experiența utilizatorului, modificând algoritmii de cel puțin 500 de ori pe an pentru a îmbunătăți performanțele și pentru a oferi cele mai bune rezultate posibile. Google are 200 de factori de clasificare diferiți, care pot influența clasarea site-urilor.

Din această cauză, tehnicile de optimizare pentru motorul de căutare se schimbă în mod constant. S-ar putea să-ți pară imposibil să păstrezi site-ul tău pe primele poziții, mai ales că observăm tot mai des fluctuații în clasament pe bază de locație, dispozitiv, oră a zilei. De asemenea, poate fi dificil să decizi ce tactici merită să încorporezi în strategia ta de SEO, care să aducă rezultate maxime. Dar, nu dispera. Soluții există și pentru 2018 și ele pot fi ușor învățate.

Acum, când suntem la finele anului 2017, a venit timpul să ne gândim ce ne aduce anul care vine și ce ne-a pregătit SEO în 2018.

Cum facem SEO în 2018?

Există un șir de tendințe în tehnicile SEO, pe care le-am urmărit încă de pe la începutul anului, care în anul 2018 vor continua să acumuleze teritoriu.

Experții SEO, cu siguranță, iar au o serie de presupuneri cu privire la tendințele SEO în 2018, care au început să se manifeste în 2017 și au arătat o dezvoltare rapidă. Tehnicile de bază nu se schimbă. Dar, probabil, în timpul anului ne așteptăm și la multe lucruri noi. Am strâns în lista de mai jos informații despre direcțiile cele mai promițătoare și așteptate, precum și despre instrumentele de dezvoltare SEO care vor fi tot mai importante în 2018.

- AMP devine tot mai important. O metodologie specială, un mark-up separat, provenit chiar de la Google, conceput pentru a crea pagini mobile rapide, ce are un impact semnificativ asupra căutărilor de pe smartphone-uri. Pentru că lucrurile prind tot mai multă viteză online de la un an la altul – SEO trebuie să se adapteze, și ce surpriză – Google vine în ajutor!

E un instrument eficient și atât de ușor de folosit. Dar asta nu înseamnă că cei ce nu implementează AMP vor fi penalizați, ci doar că s-ar putea să fie mai puțin vizibili în rezultatele căutărilor mobile. Dacă din anumite motive nu poți adăuga AMP pe site-ul tău să știi că asta nu va însemna nicidecum un eșec pe partea de SEO. Mai ales că Google nu favorizează site-urile ce au viteză bună, ci doar penalizează site-uri care se mișcă muuuult prea greu.

- Căutarea vocală crește. Într-adevăr căutarea vocală crește și ea de la un an la altul, cu circa 20% pe an, oamenii primesc drept rezultat, adesea, anumite Rich Snippets de la Google.

Căutarea vocală nu schimbă SEO din rădăcini, dar, totuși, impune și folosirea câtorva abordări noi:

  • formularea heading-urilor (h1, h2, ..., h6) preponderent cu întrebări;
  • oferirea informațiilor mai detaliate;
  • existența unei pagini de FAQ;
  • optimizare maximă a site-ului pentru versiunea mobilă.

- Machine learning. RankBrain, algoritmul ce reprezintă un trend între 2017-18 introdus de Google în 2015, este folosit din ce în ce mai mult pentru a procesa căutările pentru a se înțelege intenția omului. Machine Learning are un impact major asupra rezultatelor căutării, fiind al treilea ca importanță în Algoritmul Motorului, exact după conținut și backlinkuri.

- Optimizare pentru Bing și Yahoo! Dezvoltatorii de Web din Vest încearcă să promoveze site-uri ca să ocupe poziția de lider nu doar în Google. Primul motiv este că există oameni care refuză să folosească Google. Publicul Bing este de 2,75%, iar Yahoo! deține 1,8% din piața de căutare a lumii. Aceste cifre adunate reprezentând deja mai mult de 4% dintre utilizatori, ceea ce deși procentual sună puțin, ca și cifră de utilizatori înseamnă ceva. Al doilea motiv – a te promova în aceste motoare de căutare este mai ușor. Al treilea motiv este că, în unele industrii, mai mult de 80% căutări se fac anume în Bing! Acum, când știi aceste cifre, te uiți un pic altfel la SEO și abordarea mediului concurențial, nu-i așa?

- Cea mai mare schimbare în domeniul SEO ce vine de la Google rămâne, totuși, indexarea versiunii mobile în primul rând! Dacă nu ai un website mobile-friendly, pur și simplu ai putea pierde >60% dintre clienți. Să fie oare atât de simplu, dar și drastic, totodată? Motoarele de căutare vor să mulțumească utilizatorii, în 2018 cifra celor care folosesc device-urile mobile pentru căutări va crește cu o viteză și mai mare, Google vrea să servească doar site-uri pregătite pentru experiențele mobile, din acest motiv, versiunea mobilă este deja acum, la finele 2017, mai importantă decât cea desktop.

SEO se schimbă zilnic, chiar dacă milimetric, dar în permanență. Tocmai din acest motiv, locul întâi în rezultatele căutării nu te ajută să stai relaxat. În 2018 vom pune tot mai mult accent pe menținere și descoperirea metodelor creative de a atrage mai mult trafic calitativ din motoarele de căutare.

Veștile sunt bune: numărul căutărilor crește de la an la an, cu cât mai mulți oameni sunt legați de mediul online, cu atât mai mult crește numărul potențialilor clienți. SEO te poate ajuta să crești o afacere sănătoasă și profitabilă, dacă știi să folosești metode noi și să fii creativ în soluțiile alese.