Un articol de Marius Bujor, specialist SEO & Content Marketing

Sunt probleme SEO (optimizarea pentru motoarele de căutare sau Search Engine Optimisation) care, dacă trec neobservate chiar și câteva zile, pot avea un impact enorm asupra unei afaceri; așadar, care sunt acele semne care te pot avertiza că este ceva în neregulă?

Monitorizarea din punct de vedere SEO a unui site este vitală pentru menținerea unor performanțe optime în căutări. Anumite oscilații ale performanțelor unui site pot părea neînsemnate, dar când apar niște semnale majore consecințele pot fi dintre cele mai grave.

Mai jos ai 5 parametri care pot indica probleme inclusiv din punct de vedere SEO.

1. Fluctuații ale traficului organic

Traficul organic este unul dintre principalele obiective ale specialiștilor SEO, iar modificări în evoluția acestuia pot avea un impact foarte important asupra sptrategiilor de optimizare pentru motoarele de căutare.

Dacă traficul organic scade:
Investighează ce nu merge bine și remediază.
Folosește alți indicatori adiționali ca să reperezi sursa problemei.
Analizează traficul organic pentru toate secțiunile site-ului ca să afli dacă doar o parte a site-ului, sau tot website-ul are probleme.

2. Schimbări ale traficului direct

Foarte mulți oameni se concentrează asupra traficului organic, dar nu acordă suficientă atenție celui direct. Acesta din urmă este, de fapt, un indicator al performanței foarte puternic, fiindcă mulți utilizatori vor găsi un site prin căutări inițial, dar vor vor pune un semn (bookmark) și reveni direct pe el, în viitor. Pe de altă parte, de multe ori traficul din căutări apare ca fiind direct, mai ales când sunt operate căutări pe dispozitivele mobile.

Dacă traficul direct scade:
Verifică dacă și traficul organic înregistrează aceeași tendință.
Verifică dacă s-a înregistrat o diminuare a activităților de marketing de pe alte canale; o scădere a popularității brand-ului poate provoca o scădere a traficului direct.

3. Variații ale traficului furnizat de alte site-uri

Traficul care provine de la alte site-uri este un indicator foarte puternic al profilului de link-uri pe care îl are website-ul tău și îți poate spune dacă ai pierdut sau dacă ai câștigat link-uri. De asemenea, poate fi foarte util ca să estimezi valoarea link-urilor, nu doar din punct de vedere SEO, ci și al numărului de vizitatori care ajung efectiv pe site-ul tău; până la urmă, cam acesta ar trebui să fie rolul principal al unui link – să aducă vizite.

În cazul în care traficul scade:
Analizează-ți profilul de link-uri și de site-uri care trimit link-uri către tine, ca să afli dacă ai pierdut legături.
Dacă primești mai puțin trafic de la un link, verifică dacă site-ul sursă a făcut vreo schimbare în design, rezultând în mai puține click-uri către site-ul tău.

4. Viteza de încărcare a paginii

Viteza cu care o pagină se încarcă joacă un rol foarte important în performanțele SEO. Dacă viteza de încarcare a paginilor site-ului tău este mare, motoarele de căutare vor considera acest fapt ca un indicator de calitate negativ.

Poți afla care sunt cele mai lente pagini ale site-ului tău cu ajutorul serviciului Google Analytics. După ce ai identificat paginile respective, le poți analiza cu ajutorul serviciului gtmetrix.com. Acestă unealtă este foarte eficientă și te va ajuta să afli ce anume încetinește viteza de încărcare a paginilor site-ului tău.

5. Viteza de răspuns a serverului

Viteza site-ului nu este cauzată doar de încărcarea paginilor. Uneori server-ul pe care este găzduit un website îi poate afecta perfomanțele. Așadar monitorizează și performanțele server-ului și ia măsuri, dacă observi vreo diminuare a performanțelor.

Aceștia sunt doar câțiva factori care pot semnala sau afecta performanța SEO a site-ului tău. Bineînțeles că sunt mult mai mulți; pe restul îi poți afla urmând cursurile celor de la cursuri-seo.ro; sunt o echipă de profesioniști în marketing online, la modul general și SEO în sepecial, de la care poți afla foarte multe când vine vorba de optimizarea prezenței tale pe internet.